NISAN SKYLINE

17 Dec, 2008

GENERACIJA (1968 - 1972) - 1500 , GC-10 , PGC-10 (2000 GT-R)

Generalna — Autor dusah @ 15:20

 

 1500 serija je zamenila S50 u julu 1968 i pravljena je do 1972.Dolazila je u verzijama sa 4-voro vrata sedan i karavan i G15 masinom iz S57.Isto model je takodje bio ponudjen i kao 1800 sa G18 masinom.Ovi automobili su uglavnom imali delove koje je proizvodila Prince kompanija i to su bili zadnji Skyline-ovi koji su nosili znak Princa.Svi naredni su preimenovani u NIssan Skyline.

     

The Skyline 2000GT (GC-10 serija)

  Bas kao i svi drugi proizvodi C10 serije, GC-10 (G je oznacavalo GT), je bio plan Prince-a, i ako je kasnije nazvan Nissan Skyline 2000GT.Bio je predstavljen 1968 (2 meseca posle 1500 serije) i prvi je izaso kao 4-voro vrata sedan (GC-10) i 5-oro vrata karavan, a od 1970-te i sa 2-ja vrata (KGC-10).Auto je bio maltene isti kao i prethodnik S54 GT-A, koristeci masinu sa 6 cilindra umesto masine sa 4 cilindra koja je bila zajednika za prethodne Skyline-ove.Skyline 2000GT je dobio L20 masinu sa 1988ccm OHC 6 rednih cilindra i 105hp.


Skyline 2000 GT-R (PGC-10 serija)

  1968 je predstavljen osnovni Skyline (serija 1500) i model uporediv sa prethodnim GT-A (serija GC-10).Ali ljudi su i dalje nestrpljivo cekali naslednika GT-Ba.Posle skoro godinu dana, konacno, u Februaru 1969, novi GT-R je stigo. 

     

Ovaj auto je napisao istoriju!

  Skyline 2000GT-R je bio pokretan S20 masinom, sa 1998ccm DOHC 6 rednih cilindara dajuci 160hp, jednako mocan kao i Porsche 911 u to vreme.Ova masina je prakticno ista kao i GR8 masina u trkackom Nissan-u R380, koji je pobedio u trecem GP sampionatu japana 1966 godine protiv Porsche Carrere 6. 

     

 Posto je koriscen za trke, PGC-10 (P je skracenica od Prince) je bio olaksan iznutra - bez grejanja i radia, dok je spolja izgledao kao bilo koji drugi sedan sa 4-voro vrata.Polse vise od dve godine, copue-verzija GT-R (KPGC-10) je predstavljena 1971.Krace medjuosovinsko rastojanje i manja tezina auta, omogucile su bolje manevarske sposobnosti u poredjenju sa sedanom sa 4-voro vrata, i jos ojacan, auto je bio spreman za stazu.Skyline 2000 GT-R je posedovao trkaci pedigre njegovih prethodnika, i zabelezio 33 pobede u samo godinu i po dana trkanja, sto je preraslo u 50 pobeda sa KPGC-10 verzijom, do 1972 kad je prestao da se proizvodi. 

    

 Posle svega, Skyline je postao Legenda.


Pozabavimo se kratko ovim modelom

  PGC-10 je dizajniran sa ciljem da se koristi u trkama i kostao je duplo vise nego GC-10.Za to vreme bio je revolucionarno brz i mocan i sa nebrojano mnogo pobeda napravio je osnovu za izgradnju Skyline GT-R legende - onakvog kakvog ga danas znamo.

  Najvaznije za uspeh GT-Ra na stazi je bila masina - S20.S20 je imala 1989ccm DOHC 24 ventila, 6 rednih cilindara i 160hp - uzeta iz trkackom automobila modela Prince R380 - i prenosila snagu na zadnje tockove 5-stepenim menjacem.Kada je predstavljena, masina je koristila 3 Weber 40DCOE karburatora, koja su zamenjena Lucas Mehanickim fuel injectorom, od oktobra 1969.Trkaci sredjena suspenzija napred i nazad se brinula da se snaga kvalitetno prenosi na asfalt. 

     

 Promene na spoljasnjem izgledu su bile jedva primetneu odnosu na standardnu verziju GC-10.GT-R je zadrzao duple prednje farove i cetri kockasta stop-svetla
7. Marta 1971. godine, KPGC-10 verzija GT-Ra napravila je debatu.Za ovaj auto medjuosovinsko rastojanje je skraceno sa 2640mm na 2570mm i tezina smanjena za 20kg.
Zbog problema sa aerodinamikom, auto je dobio prosirenu skoljku i opciono zadnji spojler, kao i kracu sofersajbnu.Upravljivost za sedan za 4-voro vrata je bio poboljsan sirim gumama, sto je bilo propraceno i prosirenim krilima.
  Uzimajuci u obzir dinamicku stranu, sedan verzija je bila poznata po snaznom otporu u krivinama, izazvano velikim medjuosovinskim rastojanjem i losim gumama koje su proklizavale.Da bi brze vozili, vozaci su morali da se zalete i snazno koce ispred krivine da bi zaneli rep auta i onda driftovali kroz krivinu.Ovo je naravno bilo jako spektakularno, sto je i jos jedan od razloga zasto je Skyline postao popularan medju fanovima.E sad, driftovanje jeste bilo spektakularno ali, i jako iscrpljujuce za vozace i sto je jos vaznije, nije se brzo islo kroz krivine.
Tako da je Nissan predstavio KPGC-10, koji je trebao da resi sve te probleme sa sirom skoljkom i kracim medjuosovinskim rastojanjem.Ustvari, ovaj auto je bio i brzi nego PGC-10, i upisao je jos nekoliko pobeda u Skyline-ovu arhivu.Ali, to nije samo poboljsana verzija PGC-10 modela.Cak i danas, taj kupe je privacen od strane omiljenog vozaca Mr. Hasemi-a kao najbolje izbalansiran Skyline ikada.
Bolji cak i od R32 i R34.Ovo je ipak posle svega, prava Legenda. 

       

 


Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu